Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 1 november 2023

Nu har jag skickat in resultat- och balansrapporter

Det har tagits upplysningar och sånt. Det är bara att hålla tummarna för att de godkänner mig. Det är lite lättare att vara anställd än att ha en egen firma när det gäller att bevisa vad man tjänar. Och det går ju också upp och ned över ett år.  Det är lättare att titta på föregående års helår egentligen.

JAJA, får jag den inte så får jag den inte. Jag tror ev att vi vet senare idag. Iiiiiiii!

Det kommer att ta ett tag innan jag flyttar in i så fall. Jag har ju uppsägningstid här och måste betala dubbla hyror ett tag. Det är visserligen kostsamt men inte dumt för mitt mående när jag har så himla mycket jobb. Då kan jag rensa hemma i lugn och ro, och kanske hinner jag få en medicin som hjälper mitt psoriasis så att händerna inte går sönder när jag fixar och donar. Sedan har jag ju fröken Selma att ta hänsyn till.

Jag tänker mig inflytt kanske i början av februari. Då är jag i redigeringen av Fjällbacka 3 och har påbörjat ett nytt projekt på skrivresan till Kanarieöarna 15e till 29e januari. Lagom mycket att göra då.

Just nu har jag tre projekt som alla brinner. Jag ska skriva klart Spanien 2, redigera Spanien 1 och redigera Fjällbacka 3 ... innan 20e november. Alltså går jag igång direkt, lägenheten kan jag ändå inte göra mer för just nu.


Update: 

Bostadsförmedlingen har gått igenom allt och rekommenderar mig som hyresgäst. Nu ska bara förvaltaren/hyrsbolaget godkänna mig, men det borde faktiskt inte vara några problem. Jag är en bra hyresgäst, och det kommer nog Familjebostäder att intyga om det nu är så att det kommer att ringas efter referenser. 

Det kan dock ta ett tag innan de hör av sig till mig, sa Bostadförmedlingen. Well, jag har inte bråttom, men behöver ju säga upp min lägenhet. Det gör lite ont i magen att lämna min trygga boning, men det är en trygghetsknarkargrej och inget annat. Jag har ju varit här förr. Erfarenhet är verkligen bästa grejen!

Tjohoo, nu ska jag på födelsedagaskalas hos Helen som fyller 66. Vi har varit bästisar sedan hon var 29. I år får hon en flaska god olivolja, för det sägs ju vara bra för oss som har passerat mittstrecket. 



I ett av de röda husen tanken att ska jag bo. 4a lägenheter i varje hus. På vischan, 25 minuter från Slussen i centrala Stockholm. Inte långt från havet även om det inte syns här. 




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det låter jättebra! Håller tummarna ett tag till då☺️

Åsa Hellberg sa...

TACK!