Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 28 november 2023

Jag "passade på"

att beställa tapeter. 2 st på Black friday. Den ena har jag tittat på länge och trott varit perfekt i vardagsrummet, men när jag visade en bild på den för Jonathan och Linnea så ångrade jag mig plötsligt och kände starkt att jag inte alls ville ha den. Och ibland har man tur, för igår fick jag ett mejl som sa att tapeten var restnoterad och erbjöds att återkalla köpet.

Bra va?


Selma i sin nya vinterjacka

Jag hade väl kunnat returnera den, men på det här sättet blev det mindre komplicerat, ju.

Den andra behåller jag, för den ska in i mitt sovrum, som jag inte vet vilket det blir än så länge. Jag tror ju det lilla rummet, men jag har ju möjlighet att ändra mig. Tjohooo, på det! 

 På fredag får jag kanske med mig Linnea och Selma dit. Jonathan ska på en presskonferens om Mello, så han kan inte följa med, han får se den på söndag istället. Då är det första advent och vi ska julpynta här hos mig. Ingen gran i år, av valpskäl, men ljusslingor och sånt ska ju upp, såklart. Men först en tur till Värmdö för att visa honom lägenheten. Jag vet inte hur intresserad han är, men han har inte så mycket att välja på. 

Eftersom jag ska flytta är jag inte särskilt julig i år, faktiskt. Men Jonathan och Linnea är, så för deras skull vill jag ju ändå göra det julfint här hemma. 

Och det är ju bra att jag går in i förrådet, för där behöver jag röja rejält innan flytten.

Där har vi det, tisdag, när jag ska skriva på bok. Det ska jag göra i morgon också, när jag har röntgat lungorna inför medicinen.

Tjohooo. 

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Alltså hon är så söt din lilla Selma!

Eva-Lotta sa...

Ibland har man tur😅Nu slapp du extra besvär med att returnera och greja!

Åsa Hellberg sa...

Ja, visst är hon söt!

Ja, så himla skönt!