Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 19 januari 2024

Idag har jag delvis annat jobb än manus,

 men jag ska nog få till lite mer i eftermiddag i alla fall.

Än så länge flyter det på bra. Det är superroligt. Just nu sätter jag karaktärerna, försöker putta in dem på rätt plats. Jag skyndar lite för fort och en omstuvning rättar till det.

Klockan 11(min tid) ska jag ha ett zoommöte med Feelgoodfredag, och sedan tänker jag ta en långlunch med sol. Jag vaknade väldigt tidigt och förtjääääänar en längre ledig stund mitt på dagen. Det är inte riktigt lika varmt idag, vindarna kommer från ett annat håll, men visst är det varmt ändå. Jag vet inte vad det kan vara just nu, 20 grader kanske?

Nåväl, jag ska bege mig iväg, hitta en bra plats för ett zoomsamtal så hörs vi väl?



Jonathan såg mamsegulls bok i tunnelbanan i morse på väg till jobbet med Selma. Hon är med honom i två dagar medan Linnea jobbar på ett bageri. Sen ringde han och snickesnackade lite. Så mysig start på dagen.


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas samtalet gick bra :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag satt i solen och snackade, lyxigt värre:)