Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 27 mars 2024

Onsdag på Ingarö

 Jag tänker sova stund. Selma ligger lugnt och tittar ut coh jag tänker att det är bra att passa på. 



Vi har tagit dagens långa promenad, klippt klorna i Farsta och ätit mat. 

Noll jobb, men det hade jag inte räknat med idag, i morgon däremot. 

Idag fick jag pyttelite pengar från Tysklandsförsäljning, via Grand Agency (som är så snabba på att betala ut pengar till sina författare, bäst i branschen. Jag har tre, så jag har lite att jämföra med. Sämst är numera Enberg agency),

Men mina nya böcker kommer inte ut i Tyskland. De gamla gick bra, men sedan fick en förläggare som nog egentligen inte var särskilt intresserad uppdraget att ta hand Flanagansserien. Inget av det som utlovades i kontraktet (utom förskottet) uppfylldes och nu har jag sagt till min agentur att jag aldrig vill jobba med det förlaget igen, och något nytt förlag till mina böcker har man inte lyckats hitta i Tyskland. Trist, men så är det ibland. 

JAJA. I morgon får jag hjälp med varmvattnet, det gläder mig. Jag tänker inte duscha innan det är fixat.  Och de bananflugor som invaderade köket i förrgår är färre idag. 

Det går åt rätt håll, wohoo.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas varmvattnet håller i sig denna gången då!

Åsa Hellberg sa...

JA, hoppas!