Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 3 mars 2024

Rapport från Fjällbacka.

 Bra jobb idag, bra familjeträff idag och bra fläskkotletter idag.

Igår när jag kom in i lägenheten luktade det sviiiinilla eftersom det inte fanns en droppe vatten kvar i toaletten (det gör det aldrig, men nu hade jag varit borta ett halvår och doften var vidrigare än någonsin. )

Den finns fortfarande kvar i hallen, även om jag har fått bort det mesta. Jag borde ha köpt ättika idag, som tydligen ska hjälpa, men det glömde jag. Istället har jag ett glas vinäger i badrummet (!) och doftljus i vardagsrummet. 



Från mitt soffläge just nu

I morgon bitti ska jag först jobba igenom sista kapitlet och skicka manus till min redaktör innan jag åker till Strömstad och genomför en intervjulunch. Förmodligen åker jag vidare till Borås på tisdag morgon (och jobbar i Fjällbacka med faktan jag får på intervjun här hemma i morgon), men det kan också hända att jag åker till Borås redan i morgon. Det är bara en resa på typ 2,5 timma, men det är otroligt skönt att vara på plats dagen innan. Jag får se hur jag gör. 

Dagen efter, alltså på onsdag, åker jag från Borås till kusten och Träslövsläge, där jag ska bo på hotell i Varberg.

På torsdag åker jag hem och på fredag hämtar jag Selma som ska vara hos mig ända till på måndag. Hurra för det, för jag saknar henne!

Bilen går fintfint, men några saker behöver fixas på bilfirman när jag hämtar den andra nyckeln på torsdag på hemvägen från Varberg.

Jag måste också ta ett beslut om sprutorna som jag ska börja få på fredag. Det känns verkligen som om jag borde ge det här matprogrammet jag har skapat själv, en chans.

Vi får se. Utbrott kommer ju rätt snabbt och på fredag kan det vara blommande igen. 

JAJA. Nu ska jag snart lägga mig i kökssängen.

Puss



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kan inte någon av dina släktingar svänga förbi och spola lite då och då? Det är ju inget större besvär.
Skönt bilen går bra, lite fix är inte hela världen.
Lycka till på din lilla turné!

Åsa Hellberg sa...

Tack!