Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 29 juli 2015

Jag tog med mig lokalguiden Ahrnstedt

och åkte till Sigtuna där vi
1. Såg oss omkring (hemligt hemligt)
2. Åt god lunch med fin utsikt.
3 Åt glass (jag.)

Sedan skjutsade jag hem Simona som bor i den norra delen av stan, och så tråcklade jag och Fårdan oss hemåt.
Tråcklade som i att så fort det dök upp en kö tog vi en annan väg.

Nu har jag handlat, skurat badrummet, ska dammsuga och sedan laga mat till kompani Hellberg/Mörner som är på ingång vid sjutiden.
Min arm kommer att ha fått dåndimpen innan den här dagen är över, men de närmaste dagarna ska den bara vara stilla och läsa manus, så idag tar jag värktabletter och hoppas på det bästa.

Tjohej.
Moooot dammsugaren.

1 kommentar:

Ezter sa...

Låter som en bra dag :) utom armen, men den får ju hänga med...