Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 juli 2015

Söndag i förorten,

och författaren ska arbeta.
Jag har längtat sedan igår, och med en intesiv nackbehandling bestående av piller och senare under dagen först ispåse och sedan het vetekudde, fick jag det att gå tillbaka något.
Idag är det mycket bättre och jag slänger mig därmed över Gloria.
När jag har duschat och tvättat håret som numera är en liten process ...

Senare idag ska jag tvätta, ta en promenad när den torkar, och ikväll ska vi gå på bio med Nisses dotter. Vi ska se Spy.
Jonathan har redan sett den och tycker att den var jätterolig.

Ungefär så.
Bra söndag, eller hur?

Inga kommentarer: