Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 8 september 2015

Idag har väninnepeppen

invägning, var och en för sig, och resultatet ska inrapporteras till Helen som är självutnämnd sekreterare (älskar när andra tar tag och jag bara behöver åka med!)
Jag har följt min egen plan och har gått ned det kilot som var meningen, men har missat promenaderna, de dagliga som jag vet gör så gott för hela min kropp.
Tre gånger på en vecka är för lite. Kämpa nu Hellberg!

Vecka två börjar idag och vädret ser ut att bli fint, så att redigera och sedan gå ut får bli målet för dagen.

Nu ska jag ta tag i det partiet som jag överhuvudtaget inte kunde göra något åt igår när jag var så trött.
Jag tror att det kommer att bli beyond lysande.


Ps,

2 kommentarer: