Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 3 september 2015

Radiohjälpen och svt

har lagt om sin tablå idag för att belysa flyktingkatastrofen som är den värsta sedan andra världskriget.

Så här kan du hjälpa till:
Swisha
 valfritt belopp till 9019506, skriv FLYKT som meddelande (hela beloppet går till Radiohjälpen)
SMS:a FLYKT till 72 999 för att ge 100 kr (93 kr går till Radiohjälpen, ev trafikavg. kan tillkomma)
Ring 0900-25 100 för att ge 100 kr (91 kr går till Radiohjälpen, ev trafikavg. kan tillkomma)
- Radiohjälpens pg 90 1950-6 och bg 901-9506, märk inbetalningen FLYKT

Det har varit en bra dag för mig, även om jag har känt mig ledsen mest hela dagen. Men jag har redigerat, promenerat, lyssnat på musik och pratat med vänner som känner exakt som jag. Under promenaden lyssnade jag på Eagles som får mig både att gråta och att le.
För er som tycker lika mycket om dem som jag, finns det en fullkomligt lysande dokumentär om bandet på Netflix just nu.

Jag kommer att följa dagens sändningar på Svt, tror jag, och sedan avsluta med att i alla fall bitvis se min en av mina favvisfilmer som går på åttan: The ugly truth.

Hoppas att ni får en fin kväll!

3 kommentarer:

Simona sa...

Det är en sorglig dag och en sorglig tid.
Jag har skänkt pengar, gråtit och jobbat.

Ibland är det svårt att hitta ett rimligt förhållningssätt.

Åsa Hellberg sa...

Ja håller med.

Åsa Hellberg sa...

Mom; såg ditt inlägg. Tack, det var jättefin! :)