Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 11 mars 2018

Vilken film de har gjort, Filip och Fredrik.



Och Mikael Persbrandt är lysande i huvudrollen. 
Man gråter ibland och skrattar andra gånger högt.
Men mest är det bara ömsint och varm i bröstet.
Så jäkla bra gjort av alla inblandade!

Jag tror att det här är Sveriges nästa Oscarsnominering.

Efter filmen åkte vi hem och fortsatte fira. Jonathan har skrivit på ett avtal som jag inte får säga mer om än att det verkligen är något att fira och det gjorde vi verkligen igår med lunch, bio och sedan färska räkor hemma hos mig.

Härlig, härlig dag.

Nu ska jag jobba.
Tjohoo.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vilken fin dag! Grattis till avtalet :)

Åsa Hellberg sa...

Tack!