Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 13 juni 2019

Älskar min blogg.

"När jag träffade Nisse 2013 var jag rätt tunnhårig (och då var det tunt redan från början.)
Och jag har alltid trott att det berodde på stress/press/ över jobb och ekonomi, men nu har jag kommit på att det säkerligen har ännu mer med klimakteriet att göra, för så fort jag började ta östrogen för ett år sedan så har det växt ut nya hårstrån.
Hönan eller ägget eller om de båda samverkar, vet jag inte.

Men jag vet att man inte längre ser min skalp."

Där fick jag i alla fall svaret på om jag tappade håret av östrogen då, och det gjorde jag inte.
Det är lite kämpigt med nedtrappningen just nu och jag är både irriterad och svettig.
En vecka till, sedan börjar jag med högre dos igen.

Nu har jag kammat över det tunna efter bästa förmåga och ska till stan.
Hej så länge.