Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 15 juni 2019

Häromdagen var jag på brudparsfrukost




på ett hotell i stan. Carina ska gifta sig med sin Jesper i USA på midsommarafton och vi blev inbjudna för att få fira lite med paret.



Smarta Pamela hade med sig ris i handväskan.


Och jag träffade Susanne Boll som jag är vän med sedan urtiden, vilket betyder 10 år.
Det var då jag debuterade och träffade henne, Simona och Pernilla Alm som också kom ut med sina första böcker – eller i alla fall skrev manus.

Idag har jag återgått till min vanliga dos med östrogen. Jag har inte mått bra senaste veckan. Och på Cypern var jag stressad på ett sätt som jag inte brukar känna. Visst har jag mycket att göra, men stressig vill jag inte säga att det är. Det är som om stressen sitter i kroppen, jag kan inte förklara det bättre.
Så jag fortsätter med samma dos ett tag till. Om håret fortfarande trillar av om ett halvår kanske jag gör ett nytt försök.
Jag trodde att ett halvt gram (mot mitt tidigare hela) skulle vara okej efter 3 veckor, men inte. Jag är arg, svettig och stressad.
Och så vill vi inte ha det!

Det var det.
Idag ska jag lämna in dator och fika med Simona.
Hurra för mig som har så fina vänner!!

Inga kommentarer: