Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 29 juni 2019

Allt har funkat finfint med nya mobilen



Men jag kunde inte ladda ned Bank-Id, trots att jag gjorde EXAKT som det stod.
Nu funkar ju den gamla telefonen fortfarande som en liten dator man inte kan ringa från, däremot kan man ju använda nätet, och därmed Bankidet också.
Jag ska försöka lösa det i morgon, jag kanske redan har tre stycken som är max det man får ha.
Då kan jag spärra ett av dem, måste bara kolla så att jag spärrar rätt och inte det jag i gamla luren.

Det här är första bilden med kameran. Ena änden på mitt bord ser ALLTID ut så här, två timmar efter att jag har städat upp allt. 
Det verkar som om jag behöver en sådan här yta och ska nog skaffa en korg där jag kan hiva allt istället.
Mixen är ju suverän. Måttbland, glasögonfodral, gammal telefon och rätt många flaskor näsdroppar. En klocka, ett par pennor och sedan hörlurar från hemresan senast med mamma (som jag ska använda nästa gång) och bildnyckeln.
Strax utanför bild kaffekoppen och flugsmäcken.

På tisdag kommer en fotograf hit, på onsdag en journalist, så jag tänker att jag ska städa på måndag. Då får jag väl se till att ha den där korgen.

Nu ska jag jobba, lite sent, men det funkar nog.
Det var fint väder så efter att jag hade sovit ut och ätit långfrukost, tog jag mitt pick och pack och promenerade till stranden och lyssnade på sommarprataren Jonas Hassen Khemiri, som var en berättare av rang.
Smart att plocka ut några år ur sitt liv som han gjorde.
Lyssna, snorbra!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag fick gå till banken för att få rätt på mitt bank-id på ny telefon. Man behövde göra det via datorn, med kortläsare och sladd. Min sladd funkar inte.

Åsa Hellberg sa...

Det ska gå att läsa av med en QR-kod, men det funkar inte.
Jag ska kolla igen i morgon, annars blir det banken.