Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 juni 2019

Midsommar 2019



Jag gjorde det mysigt för mig själv här hemma med jobb, god mat, en gnutta balkong, jordgubbstårta och Mamma Mia-filmer.
Grät floder förstås. Tvåan är så himla berörande.

Det är fascinerande att se på instagram vad mycket tradition det verkar vara över den här helgen ändå. I min familj har vi haft en enda och det är att vi har åkt till Kolmården, men verkligen inte varje år.
Möjligtvis de två senaste och många när Jonathan var liten förstås.

I år var vi i alla fall på varsitt håll, och jag fick äntligen sätta tänderna i Flanagans 2 igen. Det gjorde jag så gärna.
Och det är precis det jag ska göra om en liten stund igen.
Typ så idag när till och med Farsta centrum är stängt. Inte livsmedelsbutikerna, men allt annat. Det händer 3 ggr per år. Juldagen, Nyårsdagen och Midsommardagen.

Idag gifter sig Carina och Jesper i Washington. Till er som råkar vara där: LÄGG UT MÅNGA BILDER!




Inga kommentarer: