Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 12 juni 2019

Fortfarande svintrött, MEN

fixade WIFI med att byta ut den nya routern jag fick när jag flyttade in här, mot den gamla.
En fullständig omstart var det som krävdes av de, sedan funkade ALLT!!
 Hurra!

Två intervjuer idag, båda ot mer än en och en halv timma. Intressant, för journalisterna var totalt olika. Kul att få prata om mitt val att vara ensam.

Den ena hade läst Sexstrejken och den andra Flanagans.
Båda gillades skarpt och inget kan väl glädja en författare mer än just det.
Journalisten som hade läst Sexstrejken sa att jag gav en massa bra svar i dialogen som unga kan lära sig av om man inte vet vad man ska säga i situationer när man blir påhoppad eller trakasserad.
Kul reflektion, har aldrig tänkt på det.
Hon var runt 60 och hade inte kunnat sluta läsa. Heja min bok!

Jag kommer att kämpa för att hålla mig vaken fram till 22.00.
I morgon ska jag vara i stan klockan 8 för en frukost och därefter har jag möten.

Over and out, onsdag.



Inga kommentarer: