Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 2 juni 2019

Peppar peppar,

men allt går enligt plan.
Välkommen till Flanagans är redigerad och skickad och i morgon ska jag äntligen få börja skriva på tvåan.
Jag har ett mål på tiotusen ord i den innan jag åker hem nästa måndag.

Jag försöker både bada och jobba.

Vi äter frukost vid åtta, halv nio. Sedan går mamma till badet vid halv tio och  jag ansluter vid 11.
Sedan går vi hem vid 13, äter och jobbar (mamma sover lite) och är tillbaka på stranden vid 15-tiden. Hem igen typ 16.30, lite jobb igen, dusch och fix, sedan middag vid 19.
Balkongglass 21.00 och snark 23.00 eftersom jag inte hinner sova något under dagen.

Där har ni det!

Tempen i badet är 26 grader sa en kille hemifrån Bohuslän som också är här. Han har termometer med sig.
Det skiljer någon grad hit och dit, men jag har bestämt mig för att sluta larva mig och gå rakt i även om det känns kallt precis i början.

Hemma badar jag ju aldrig och de första två åren här tog jag max ett dopp. Ena året hade jag ont i armen och det andra mesade jag nog bara.
Saltvatten och sol är svinbra för mina hudproblem. Vips är de borta.
Inga eksem och ingen klåda.
Hurra för det!

Det var dagens rapport.
Bra dag så här långt.




Inga kommentarer: