Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 28 juni 2019

Jag har en ny telefon på ingång idag.

Ungefär en likadan som jag redan har. Egentligen hatar jag alla nya tekniska prylar, men min telefon har två år på nacken, avtalet var på väg att gå ut så jag köpte en ny med en fin rabatt. Den kostade 4000 och för det priset får jag en telefon som har fått högsta betyg men som inte är senaste modellen.
Jag vet inte någon kompis som har något annat än Iphone, men jag tycker att de är så fruktansvärt dyra och månadskostnaden om man inte köper den kontant blir väldigt hög.

Igår gjorde jag inte ett dyft i manuset vilket kommer att straffa sig idag då jag måste lägga på ett kol om jag ska nå mitt mål. Istället umgicks jag med Helen och hennes hundvalp, hämtade böcker och handlade.

Jag kommer definitivt inte att hinna till 35 på söndag, istället siktar jag på 30. Men även det är tveksamt. Jag ska träffa Jonathan på söndag, så fokus ligger på att skriva så mycket det bara går idag och i morgon.

Nästa vecka har jag en intervju och fotografering (inte min grej alls, tyvärr, jo intervju men inte foton ...) på tisdag men annars kan jag stå på gasen ända till jag ska en sväng till västkusten när mamma fyller 80, 13 juli. Hon vet att vi ska hitta på något men inte vad och eftersom hon läser det här kan jag heller inte berätta om det för er.
Tantaluran ska få mat i alla fall, så mycket kan jag säga.

Det var det, fredag.
Hoppas att ni får en finfin helg!





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Spännande! Ja iPhone är rysligt dyra🙁

Åsa Hellberg sa...

Ja, och jag har aldrig känt behov av en sp dyr telefon.