Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 14 juni 2019

Jag har fått korret på Flanagans (absolut sista vända innan den går till tryck)

och slänger mig över det så att det är klart söndag kväll.
I morgon kan jag bara jobba e stund, ska åka till Apple med mi dator som kNappt kan skriva NNNNN längre, någon skit har hamnat under tangenten så de ska få rengöra. Tror att de gör det medan jag väntar.
Tack och lov har jag en dator till, och det är den jag ska skriva ned korranteckningarna på.

Där har vi det lördag. Jag hoppas för egen del på mulet hela dagen. Det enda ska göra är att byta batteri i en klocka och försöka hitta ramar till tryck jag köpte i NY.

Igår lämnade jag in ringar . En som skulle tas in som jag har fått av mamma och tre som skulle sättas ihop till en och göras lite större, bland annat mormors vigselringar. Tror att det blir superfint med dem på varsin sida av en gammal safirring jag fick av mamma när jag fyllde 20. Från början ägd av samma gamla faster Rut som jag nu har fått ännu en ring från som behövde tas i lite. Är så himla glad för dem!

Nu sen frukost, sedan jobb.
Tjohej!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det gör inte mig heller nåt om det blir molnigt i morgon, inte idag heller för den delen ;)

Åsa Hellberg sa...

Det blev bra här hela helgen,