Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 7 juni 2019

Nej, nu struntar jag i det här och tar semester

Mamma på kvällspromenad.



Väldigt fint hotell, i alla fall på utsidan.

I två dagar tänker jag vara helt ledig. På måndag är resdag hem till Sverige och Göteborg (och därefter till mamma i Tanumshede) och på tisdag lämnar jag västkusten och tar Håndan hem till Stockholm.

Just nu försöker jag paketera om lite möten så att jag kan vara hemma hemma hemma från och med fredag. Jag har SÅ mycket att göra med mitt nya manus. Känner att pulsen ökar när jag tänker på hur fort det måste gå nu. 5/6 delar kvar.

På onsdag har jag en intervju, på torsdag ska jag till stan på en frukost och egentligen ska jag till stan även på fredag för ett möte. Nu försöker jag få mötet på torsdag istället, direkt efter frukosten. Hoppas att det passar personen jag ska träffa på förlaget.

Det var det.
Nu är vi renskrubbade och ska strax gå ut på matjakt.

Tjohoo!