Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 4 februari 2020

Dagens utsikt



är från skrivstolen. 

Jag sitter enbart här för att läsa lite nyheter, googla och svara på mejl, men snart ska jag förflytta mig till soffan som inte syns i bild och fortsätta läsa min bok. Kroppen är trött efter två dagars träning, och jobba tänker jag verkligen inte göra idag heller.
I morgon, däremot. Då måste jag nämligen. 
Och tidigt. Före bilen ska in på tvätt kl 13.00.
Det betyder att jag i alla fall borde få ned de första tusen orden innan jag måste åka till centrum med bilen.

Jag känner mig lat, vilket är bra för det behöver jag. 
Till skillnad mot många andra så är jag ingen duktig flicka på det där viset som många beskriver att de är.  Är inte en prestationsprinsessa (även om många tycks tro det).
Jag har inget sånt i mig. Att jag jobbade så mycket förra året berodde på att det var roligt och att jag faktiskt behöver tjäna pengar. 
Det är fortfarande väldigt kul, men det är kul att vara ledig emellanåt också. Rent nödvändigt till och med.

Tisdag. Bra dag, så här långt!