Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 februari 2020

Mörkt som natten ute fortfarande.

Det blir nog inte ljusare än så idag.

Min plan för dagen är 30 sidor manus, att sola, handla och om det finns tid kvar; slappa. Träningen är inställd för den ligger så dumt kl 11 när jag är mitt i jobbet en sådan här dag. Plus att det är 60 pers på passet som kanske är förkylda.
Nu kan ju det hända att någon nyser en i ansiktet på Ica också, men jag tänker snabbt springa in, ta det jag behöver och springa ut igen.

I morgon är det städdag – dammtussarna hos mig är stora som kaniner. På måndag ska jag packa och måla naglarna och på tisdag åker vi.
Helt galet vad fort det har gått. Det var inte länge sedan jag hojtade till Jonathan att det var 3 veckor kvar.

Nu ligger jag snart 30 minuter efter redan, så tjohej. Vi hörs kanske senare!


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

HA en bra lördag då!