Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 1 februari 2020

Jag ser på ett program om Meghan och prins Harry.

Hoppas att de hittar det liv som de trivs med. Med tanke på vad hans mamma fick utstå är det väl inte så konstigt att han vill skydda sin familj, tycker jag.

Vanlig dag för mig idag. Ingen yrsel, inget illamående, och jag tränade som vanligt om än mer försiktig med att hålla på med huvudet först ned, sen upp. Det får mig vanligtvis lite svängig (blodtrycket förmodar jag), det händer att det dansar stjärnor framför ögonen,  och det lät jag bli idag. Resten gick prima och låren fick sig en omgång som gjorde att jag gick på DARRANDE ben därifrån. Bra träning!

Jag är ledig idag (och kanske i morgon), trots gårdagens urusla arbetsresultat. Jag ska få ihop det ändå. Nästa vecka är det träning som "stör", men det ska jag klara. På fredag ska jag göra ett arbets-EKG och ha två möten efter det. Perfekt att slå ihop när jag ändå är i stan.
Det värsta jag vet är att behöva åka till stan flera dagar på raken.

Om 24 dagar åker Jonathan och jag till NY. Hoppas, hoppas att inga virus sätter käppar i hjulet för vår resa.
Jag behöver skaffa en ny ESTA  (som är ett slag visum som gäller i två år) men det är inget brådska. Det kan jag göra online veckan innan vi ska åka. Passet funkar ytterligare ett år, det har jag kollat.
Vi har tre bokade grejer när vi kommer dit. Brunch på ett hotell (jag har bestämt), en musikal (båda har bestämt) och en middag (Jonathan har bestämt).
Jag ska göra research (inte bara hotell, jag har annat för mig också) och Jonathan ska träffa branchfolk.

Tjohej!



2 kommentarer: