Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 29 februari 2020

Här går dagarna i en virvlande fart,


Baksidan av hotellett




Upp mot  Times Square



Vi går på varsitt håll men äter – och ser musikaler – tillsammans. 
Idag ska vi äta brunch på Mandarine hotel (tror jag att det heter) och sedan åka tunnelbana till Brooklyn, gå över Brooklyn Bridge, äta något enkelt och sedan se Hamilton (Jonathans absoluta favoritmusikal som han och Linnea såg i London 2018. Att få se den här är en dröm för honom). Jag såg den också i London, men min absoluta favorit är Book of mormon och den såg vi igår. Min fjärde gång, Jonathans tredje. 
Oavsett personlig åsikt om vad som är bäst så är det enormt lärorik att se många olika uppsättningar om om man som jag drömmer om att skriva sådant en vacker dag.

Det har, peppar peppar, varit en fantastiskt bra resa så här långt!




3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Fortsätt ha det bra!

Kerstin Dahlqvist sa...

Hej!
Ska dina böcker lanseras i USA eller är det en nöjesresa?
Hur klarar du av jetlag?
Ha det så trevligt.
V H
Kerstin

Åsa Hellberg sa...

Tack Eva-Lotta.

Nej, det är en researchresa inför att jag ska skriva del 3 av Flanagans.
Jetlag sådär, men bättre den här gången än när jag har rest själv.
När jag kommer hem är de lättare.