Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 27 oktober 2021

Igår och i förrgår

swishade jag iväg 19 000 kronor fördelat på 19 mammor. En mamma fick en tusenlapp swishat från en av mina vänner som ville vara med. Så till mina ursprungliga 5000 la jag till ytterligare 4000 (jag vann ju 17 så jag hade råd), sedan fick jag bidrag från Micke och från Anna Portner (läs hennes böcker!) till resten. Så himla generöst! Nu har jag också betalat det jag lovade mamma i födelsedagspresent och ändå har jag 1500 kr kvar. Tjohej, vad bra! 

Och äntligen  är jag igång med redigeringen, 25 sidor idag och jag kommer att ta mig framåt i lugn och ro. Jag fyller på här och där (det kommer att bli mer i senare versioner) och tänker på det som Teresa gav som feedback.

Vanligtvis är mina romaner fart och fläkt, men så mycket av det finns inte här. Det blir lite segare, känns det som, men det kan också vara så att jag tycker det eftersom jag slänger iväg mina andra karaktärer någonstans i de andra böckerna och det kan jag inte göra här.

Annars idag har jag haft fokus på RYGGEN. Jag jympade med Sofia i morse (ska försöka göra det till en vana) och sedan en gång i timman har jag gjort allt möjligt från att dansa till att cykla. Inte mer än 3-4 minuter, men några sådana på en dag blir ju ett litet pass till sist. Musiken idag har varit ABBA, det är som om det inte går att sluta lyssna på dem när man väl har börjat. 

Men nu är det slut på jymperiet. Jag har ätit middag, läser Simonas nya (Hurra och äntligen) och ligger i soffan med en kopp kaffe bredvid mig på bordet.



Lyllos mig!

Bra onsdag, så här långt!

Inga kommentarer: