Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 8 oktober 2021

Min fullspäckade vecka fortsätter idag.

 Fast bara med en teater i kväll. Jag har blivit medbjuden att se Rainman på Oscars, det är premiär och därmed makeup ännu en dag.  Ska bli kul. Resten av dagen ska jag städa det jag orkar, och lyssna så mycket jag kan på boken jag måste vara klar med 25e. Jag fick Simonas nya bok igår och längtar efter att slänga mig över den. Och så måste jag till apoteket och hämta ut mina mediciner jag fick utskrivna igår.  Och tanka, jag tror att jag kök på sista decilitern.

I morgon ska jag på middag på krogen men på söndag ska jag (äntligen) bara vara hemma och städa det jag inte hinner idag. Äntligen, som i att så här mycket har jag inte gjort på en vecka sedan innan pandemistarten.

Nästa vecka är kalendern helt tom, veckan efter ska jag till Lidköping (ny bokning), Uddevalla och Lysekil. Jag ska åka tåg. Kan vara kul för en gång skull. 

Typ så.

Idag är jag med hos Malou, men vet inte vilken tid. Typ 11 kanske? Malou, Pia Johansson och jag tipsar om tv-serier. 



Så här ser jag ut idag (fast igår). Kimono från Rodebjer, skinntajts från Karen Millen och boots från Novita som jag bara har använt någon gång sedan jag köpte dem för 3 år sedan, men som är supefina. Ska bara gås in. Jag är en bootstjej, och mina andra börjar bli väl utslitna så dessa blir perfekta ... efter ett tag. Halsband krimskrams från lådan, har inte en aning om vad det kommer ifrån. 
Jag kände mig fin, vi får väl se hur det ser ut i rutan. 


Och kimonon på bilden ska inte alls bäras som jag gör, insåg jag igår när jag googlade på den.


Jag har byxorna också, fast på mig är de hellånga tack vare mina korta ben. perfekt. Längden på bilden är .... inte fint, i alla fall inte på mig!



Förresten, det bästa med gårdagens läkarbesök var nog ändå att läkaren sa att jag kunde börja med mina älskade gummikulor, Inolaxol, för magen igen. Hade det varit de som var problemet hade ju eksemet gått bort när jag slutade med dem i augusti. 
Häpp!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det har jag missat! Pia Johansson är kul😂

Åsa Hellberg sa...

JA, VERKLLIGEN!