Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 14 december 2023

Jag har missat att det är jul redan nästa helg. Sjukt ju!

 Linnea åker till Östersund på tisdag och Jonathan jobbar, så nu är det min tur att ha Selma i en hel vecka. På torsdag är det både besiktning och visning, och till dess måste jag både röja och städa, men Selma gillar ju när det händer något, så hon får hänge med.

Jag har inte köpt en enda julklapp, men måste ju få till det på något sätt. Vi får se vad jag orkar i morgon när jobbet är klart, men tror att jag måste komma överens med Jonathan att han kanske tar snorpan på sitt kontor i typ tre timmar någon dag i veckan så att jag kan komma iväg till någon butik. Till NK får hon följa med, men om hon blir stressad där, för det blir ju vem som helst under julen, måste hon bäras och då kan jag ju inte också bära julklappar. Det blir intressant, det här. 



Någon julbord blir det ju inte i år eftersom inget är öppet för hundvalpar. Det här är från typ 2021, när vi var på Norra Latin.

JAJA, jag har i alla fall beställt julmaten så den ska jag hämta på Ica den 22a, fast nu såg jag att jag nog har beställt hemkörning? Hur ska jag ha det egentligen? JAJA2, jag får väl kolla när det närmar sig. EN DAG I TAGET. ANDAS ÅSA!

Det blir nog bra till sist. Om Jonathan och Linnea kan ta Selma på morgonen den 23e, så hinner jag handla julklappar då, innan vi alla samlas för uppesittarkväll. Jag är på ett strålande humör trots press, och det underlättar onekligen. 

I morgon lämnar jag manus och på lördag börjar jag redigera Fjällbacka 3, med Selma i lägenheten. Det måste ju gå. Målet är 20 sidor om dagen fram till den 15e som är deadline. Den 13 går bort till resor, men den 14e kan jag ju redigera från Kanarias.

We have a sort of plan. Jag vet inte hur jag ska ha Selma framöver men från och med nu måste jag i alla fall jobba samtidigt som hon är här. Det får bli planen så länge.

Tjohooo!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Allt löser sig, du blir klar. Det blir man alltid!

Åsa Hellberg sa...

Ja. hyfsat klar blir jag nog i alla fall :)