Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 5 december 2023

Produktiv dag i Farsta

 Jag har jobbat sedan 6.30, gjort klart korr, får tillbaka det ikväll för sista läsning. Har skrivit på Spanien 2, har intervjuats om mina hår- och sminkrutiner för M-magasin, har beställt tapetsering (1a februari) och beställt flyttning + städning 26e och 27e februari (de packar både ned (den 26e) och upp (den 27e), fatta hur bra?)

Efter 15 ska jag prata med min förläggare. 

En hel del stress släppte tack vare den där ned och uppackningen. 

Mellan tapetseringen och storflytten kan jag dutta, flytta lite själv det jag inte vill att andra ska peta på (underkläder, smycken etc), montera några hyllor, flytta förrådsgrejer. 

Fy satan vad bra! Slippa kartong! Mina händer kommer att älska mig för det.

I morgon bitti ska jag printa ut min spanienetta och lusläsa. Jag printar sällan manus, mer än då till allra sista läsningen. 

Om jag läser det på två dagar, alltså 6e och 7e, har jag några dagar på mig till vrålskrivning av spanien2. Det förutsätter att Selma håller sig cool med att jag läser, eftersom hon är här då. Låt oss hoppas det. 

Och nu kom Selma och jag med på en liten valpträff med Fredrik Steen i morgon (han la ut en blänkare om det på sin insta), så då blir det väl inte så mycket läst ändå. Det ska bli spännande att se om han har några bra trix att lära ut, men det har han nog. Kul och spännande att göra något, bara Selma och jag. 

Typ så, när jag måste handla och hämta tapeter som jag har beställt. Den andra beställningen är försenad till mitten av december, och fondväggen har jag inte beställt än. 



Fick så fina blommor av Jonathan och Linnea

Tjohej!



Inga kommentarer: