Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 13 december 2023

Två intervjuer idag : Mix Megapol och DN,

 och min målsättning på tusen ord behöver jag skippa, skrev ytterst lite i morse innan jag åkte till stan och det får räcka. Jag är för trött för att ta tag nu. Jag bara gäspar och gäspar. 

Jag har två dagar till på mig, kommer att lämna skissartat slut och så skriver jag klart det när vi vet om jag ska skriva en trea eller inte. Det här är ju böcker som lämnar några trådar, till skillnad mot mina tidigare serier som har varit avslutande, även om det har handlat om samma människor i den kommande boken.

Ni fattar.

I morgon ställer jag väckarklockan på sex och det betyder väldigt tidigt sänggående i kväll, om jag ska ha mina vanliga rutiner med det jag vill se på tv innan jag somnar: Alla mot Alla och ett par avsnitt av Will & Grace. Är jag inte tillräckligt trött då sätter jag på ett par avsnitt av Vänner, det brukar göra susen. 

DN-intervjun, för Insidan, handlade mycket om ensamhet och att välja jobbet framför sällskap. Intressant. Jag vet inte vad det blir av det, vi får väl se. Jag tokgillar ju mitt ensamliv. Annars hade jag ju gjort något åt det. 



Onsdag, Lucia (så fint från Kalmar slott i morse) och jag ska laga mat. Hamburgare och sötpotatis. I morgon kommer Mathem, så att jag har mat hemma när jag hämtar Snorpan på fredag.

Det var väl det. Planen för de närmaste dagarna. Tjohej!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Missade det. Annars har jag faktiskt hört på radion idag. Sällsynt. Vem var du intervjuad av?
God kväll!

Åsa Hellberg sa...

Intervjun sänds den 10e januari :)