Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 februari 2017

Jag kom iväg, hurra.

Naturligtvis somnade jag för sent för att gå upp kl åtta, men jag gjorde det, och tränade trots att benen skrek sluta nu.
Men om man ser sig om i friskislokalen så ger man helt enkelt inte upp. Jag är en av de yngre och det vore väl själva fan om jag inte skulle orka.
Så jag kämpade mig igenom och nu är jag trött och nöjd. Jag vill helst inte att det ska vara jobbigt att träna så när magmusklerna bränner tror jag att det är fel. Mjölksyra är liksom fel, fast ändå så rätt på något sätt.
Ni fattar.

Nu ska jag inte göra ett biddevitten utom att städa ett skåp och läsa bok.
Så himla lyxigt!





Det snöar i Stockholm

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Duktigt! Själv ska jag vila nu, jag är den enda på jobbet som inte blivit sjuk, hoppas det inte är det som kommer nu... Har en dunkande huvudvärk, så en stund vila behövs!

Åsa Hellberg sa...

Det verkar gå en andra våg av influensa. Hoppas du klarar dig!