Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 8 februari 2017

Onsdag och jag tror att jag lägger mig tidigt idag.

Jag tror att jag ska träna i morgon, och att jag säger tror är för att jag fortfarande står på väntelista. Men jag tänker åka dit och chansa, de släpper fler platser precis innan passet börjar.

Jag har handlat idag, ni vet sådant om man alltid glömmer bort (eller det kanske ni aldrig gör men för mig är mer regel än undantag.)
Så idag köpte jag värmeskydd till håret, fransk senap, tvättmedel och smör, lämnade in ett par för långa byxor för uppläggning och tog en tur till Akademibokhandeln och köpte litteratur som jag tycker att jag borde läsa.

Jag pratade med bokhandlaren som berättade att han sålde drygt 150 Sonjas sista vilja förra året och sisådär 90 Sonjas hemlighet. En otroligt lättsåld serie, enligt en av tjejerna som jobbar i butiken sedan länge.
De är så himla bra att prata med och jag får alltid energi av deras entusiasm.
I morgon är jag på redigeringen igen med förnyad kraft.

Men idag har läst och förkovrat mig istället.
Kul bok.
En nutidsvariant av Stolthet och fördom.
Så Mrs Bennet och alla hennes döttrar är med och fokuset ligger på att få dem bortgifta, men nu i Cincinnati och New York, 2016.
Miss Elizabeth Bennet jobbar på en tidning och Mr Darcy är kärlkirurg (typ, han har just klivit in på scenen, otrevligare än någonsin.)

I like a lot.

Sanning och Skvaller av Curtis Sittenfeld (som är kvinna).




Inga kommentarer: