Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 februari 2017

En riktgt riktigt bra dag,

och dessutom har jag fått kudden jag beställt från Värnamo av Sweden (tror jag de heter).

När jag sov på hotell i Bollnäs vaknade jag helt smärtfri.  Efteråt kontaktade jag hotellet och frågade om kudden, eftersom var både högre och fastare än de jag hade hemma.
Anyway.
Jag har köpt höga kuddar sedan dess, men inga som har varit riktigt bra.
Nu provar jag med  en Värnamo hotellkudde också ( 300 kronor drygt, så inte särskilt dyr), sedan får det vara fram tills sjukgymnastbesöket i slutet av februari.

Det är en sådan härlig fredag.
Jag hittade mina solglasögon som jag har letat som en blådåre efter i några dagar. Jag har tömt väskor, vänt upp och ned på skåp och lådor, skakat kläder, letat i jackfickor.
Idag kollade jag ännu en gång på golvet i bilen, och där var de.
Hurra!
Det är så bökigt med slipade glas och jag är så himla förtjust i just det här paret.
En pilot med lite rundare former nedtill.




Någon gång ska jag våga operera bort mitt synfel, då kan man ju ha vilka glas man vill.





3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

När jag var på smärtutrdning sov jag också på en kudde från Värnamo sängkläder, den var underbar!

Elisabet Nielsen sa...

Det är knepigt med kuddar. Själv sover jag på en gammal sladdrig kudde, som i mycket påminner om en hopsjunken sufflé när jag vaknar. D v s den "jäser" inte upp av sig själv när jag lyfter huvudet från den utan jag måste skaka den. Men nyare, högre och fastar kuddar har efter några veckor visat sig vara obekväma och icke sömnvänliga så det är så det får bli.

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, ja, jag ska g den en chans.

Elisabet; bra tänkt!