Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 25 februari 2017

Uppe för tidigt.

Är egentligen svintrött efter en natt av kattkräks och egna toabesök. Måste tänka på att inte vräka i mig vatten på kvällarna, det ställer till det lite.

Men jag ska träna. Core. Min favvis.
Jag gillar lördagspasset och tränaren som är så himla duktig på att påminna om hållningen och att vi gör rörelserna rätt, att trötthet inte stoppar mig idag. Jag kan ju åka hem efteråt och sova om jag vill. 

Det kanske till och med är bra om jag gör det, eftersom uppladdningen till morgondagens Oscarsgala måste börja idag om jag ska hålla mig vaken i morgon natt.
Så länge som möjligt i alla fall. 

Röda mattan är obligatorisk, men någonstans innan de större priserna brukar jag däcka.
Men jag älskar galor av den här digniteten (det vill säga amerikanska) och när nu en av dem sänds, så.
På Aftonbladet, för er som är intresserade.
Röda mattan tror jag börjar 23.00.
Min kompis Carina Bergfeldt är där och rapporterar för Svt,  och henne kan man följa på nätet tror jag. 

Annars då. Jo tack, min semester lider mot sitt slut.
Den har varit utmärkt.

Jag ger den 5 av 5 böcker.

Jag har tränat 3 pass, 
läst en halv bok (det är förvisso underbetyg), 
kollat lägenheter utomlands, 
och inomlands (enbart för att det är roligt) 
och på en och annan klänning. 
Jag har gått igenom min egen garderob, har funderat på att sälja vissa grejer och har städat och rensat.

Ungefär så.
Hoppas att ni får en bästahelg!







2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag dricker också massor av vatten på kvällarna och vad följden blir av det, det vet du ju också. Dumt! Önskar dig en fin helg!

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma!