Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 mars 2017

Då så.

Ny dag i den Hellbergska skrivstugan.

Jag vaknade i tid idag och det är toppen för då kan jag dela dagen i två delar. De första tio sidorna innan jag måste handla och de sista tio efter.
Tack och lov hade jag rört till dagarna lite i mitt huvud så det är först nästa lördag jag har en föreläsning i Skövde.
Det är toppen för då kan ju jag stå på gasen i flera dagar till.

På måndag ska jag till sjukgymnasten, på tisdag – sista dagen innan körförbudet – lämna in Fårdan så att Janne bilmek får åtgärda plumparna i besiktningsprotokollet, och på onsdag har jag ju en tanke om att vara klar med denna första omgång.
Då har jag drygt en vecka på mig med omgång två.
Det är tajt men ska gå.

Torsdag som känns som en tisdag.
Nu kör vi!

3 kommentarer:

Kristina W sa...

Igår så trodde jag i ungefär två sekunder att det skulle vara fredag idag. Suck så besviken jag blev. Men torsdag är inte fy skam det heller!
Kör hårt med redigeringen Åsa! Till dess att din nya bok kommer ut så läser jag "En liten värld".

Eva-Lotta sa...

Jag har fredag idag, för jag blev ledig i morgon :)

Åsa Hellberg sa...

Kristina jag fattar!

Eva-Lotta; härligt!