Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 9 mars 2017

Jag funderar mer än skriver,

och just nu är det två saker som far runt: nian - som jag nog har en ny idé till jag måste föra in - och OMSLAGET till Sonja, som jag fick förslag på idag och ska diskutera med Teresa senare.

Jag är också hungrig och funderar på att laga samma sak som igår; kyckling, med en sås bestående av bacon, tomater och vispgrädde (ingen lök, annars kan man förstås ha i det också.)
Jo då, minsann. Lchf.
Jag skulle också kunna göra dubbel sats så att jag kan äta det till middag också?
Otroligt bra tänkt.

Det var väl det.
Torsdag funkar så här långt tycker jag.




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så spännande med omslagen!

Åsa Hellberg sa...

Ja, verkligen!