Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 28 mars 2017

Fårdan är avlämnad,

och jag är hemma igen och ska jobba en stund innan jag tar tunnelbanan tillbaka och hämtar henne.
Jag frågade vad det skulle kosta och det kunde han inte säga eftersom han hade så mycket att göra när jag kom men bilen. Vanligtvis brukar jag fråga det när jag beställer tid men det glömde jag den här gången. Dumt va? Jag kanske får en chock?

Jag håller en tumme och fokuserar istället på MANUSET.
Målet är 10 sidor eftersom jag är framme vid något som behöver lite extra bearbetning och därmed mer tankeverksamhet.
Men jag har ju gett mig själv till och med fredag för den här omgången så det kommer att funka (som det ser ut just nu, peppar peppar tvi tvi tvi.)

Tjoho.
Framåt marsch!


3 kommentarer:

Simona sa...

Kämpa Hellberg!

(Håller tummarna för bilen)

Elisabet Nielsen sa...

Hoppas det går bra. Med det ena såväl som det andra.

Åsa Hellberg sa...

Tack!