Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 september 2019

Jag kom på den lysande idén att åka mot Göteborg redan i morgon.

Med en övernattning i Jönköping kan jag sova ut och piffa, innan jag får checka in i Göteborg. Det blir tajt med tid annars eftersom jag får checka in kl 15, har en tid 16.00, seminarium 17-17.40 och sedan soaré på kvällen där jag ska vara uppklädd.
Bra tänkt, Åsa! Ingen stress utan kan åka i lugn och ro istället. Jag har sovit gott på samma hotell tidigare någon gång på väg söderut.

Idag har jag gjort en massa annat än att jobba men jag kommer att hinna ändå. Jag tar med mig redigeringen till Jönköping och hinner jobba där på förmiddagen innan jag åker till Göteborg. Och skulle jag inte hinna så är det ingen fara på taket för jag hinner när jag kommer hem igen nästa vecka.

Nu ska jag skriva en packlista.
Tjohej!


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Min kompis Helen, som släppt en barnbok, hon ska vara där redan idag. Och sen på lördag, i Olika förlags monter. Lycka till!