Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 13 september 2019

Nu har jag tappat sugen på att åka söderut redan i morgon

Jag kanske tar en ledig dag här hemma och drar tidigt söndag direkt till Malmö istället.
Vi får se.
Jag ska först och främst skriva klart årets andra Sonja, sen ska jag bada och packa in hår och sånt fix tror jag.

Typ så, kort och koncist, denna manuslämnardag.




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Du kan ju ta det hållet hem, när du ändå är i Ystad!

Åsa Hellberg sa...

Ja, knaske, vi får se om jag orkar stanna en natt till.