Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 29 juni 2020

1700 back den här veckan.

Men idag fick jag träffa en bebis och vem kan tacka nej till något sådant. Jag har inte sett honom sedan han var några veckor och nu har han just fyllt 4 månader, och har blivit en glad och vaken bebis som var väldigt nöjd med livet.




Sedan kom ännu en kompis och så blev jag fast, insikten om att jag inte hade träffat en enda människa jag känner (utöver Jonathan och Linnea) sedan 2 mars gjorde att jag satt kvar och bara hade trevligt. En av vännerna är mamman och jag gick inte nära henne, den andra har haft bekräftad Covid.
Bebisen var den enda jag petade på.

Så en och en halv timma blev fyra och en halv, och nu måste jag äta och sedan skiter jag i jobbet.
Trehundra extra per dag fram till och med söndag gör att jag tar igen det.

Tjohoo.






2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Nej, vem kan motstå en bebis?

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag vet. Och den här är stor nog att underhålla lite, det är mysigt.