Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 8 juni 2020

Jag tittar igenom mina synopsis

för Flanagans, för att se om något stämmer och jag inser att det gör det bitvis för att jag har uppdaterat det första utkastet.
Inför del tre, som jag skriver just nu, står det överst:

Tredje boken
London 2015-2020 (någonstans där).
(Vi vet inte vad som har hänt i världen, antar att jag skriver den här någon gång 2019, men vi låtsas att allt är som det ska i vår stad.)


Nu hade jag tack och lov ändrat det där till år 2000. Och är förstås tacksam för det, för jag behöver inte förhålla mig till Coronan alls i den boken.

Som alltid när man har varit med någonstans där det är många lyssnare, tittare eller andra glada så är det lite pyssel efteråt. Det kommer frågor, nya följare, och snälla tillrop, och allt vill jag förstås ta hand om.
Jag hade ett betydligt kortare skrivmål idag, och än är jag inte där.
400 ord återstår och jag ska dit idag. Det finns inget som helst utrymme för något annat. Hela den här veckan är jobb. 
På söndag ska ordräknaren stå på 27 000.

Just nu förstår jag inte hur jag hann allt, 2019. Fyra böcker, intervjuer, resor, 8-10 biblioteksbesök om inte mer. Bokmässa, Feelgoodfestival.
Det här är ett år som jag faktiskt uppskattar i mitt personliga liv. 
Jag har fått varva ned och det har jag behövt.

Nu är det jag och  mitt manus fram till sista juli.
Releasen av Kvinnorna på Flanagans blir av naturliga skäl rätt tystlåten, men jag hade ändå inte planerat för ett större evenemang. Jag hade det för ettan, när jag också firade 10 år som författare, och det räcker gott och väl.
Jag hoppas att den når ut.
Det är den bästa boken jag har skrivit för jag tycker att jag har dragit ännu ett litet steg åt något håll som jag inte riktigt är klar över vilket det är. 

Vi får se.
Jag önskar inget hellre än att jag får läsarna med mig.

Det var det. 
Här är länken till dagens program om någon är intresserad.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/13164014









2 kommentarer:

Kristina sa...

Tack! Jag jobbade och kunde inte se det imorse. Nu håller jag på med skrivövningen:)

Åsa Hellberg sa...

Härligt!