Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 22 juni 2020

Bloggeliblogg

Måndag efter midsommar och jag behöver åka till däckfirman, jobba och  ... det är nog allt idag.

Igår premiärsände vi vår Instapodd, Söndagslive med Ahrnstedt och Hellberg, och det var superkul. Vi har pratat podd länge, men det kräver något annat än det här som vi kan göra hemma med varsin telefon i handen (eller i stativ, som vi båda hade).





Vi sände klockan 10 och det  rörde till dagen lite för mig, så istället för att kämpa framåt i manuset, gick jag tillbaka och ändrade sådant som jag visste att jag ändå skulle behöva göra efteråt. Nu är allt i fas och det är "bara" att tuffa på framåt.

Av den anledningen ska jag börja med manus idag och åka till bilfirman senare.
Det här blir tredje gången jag är där med mitt däck och nu lutar det säkert åt att jag måste köpa ett ny. Förra gången kollade man så noga, bytte ventil och sa att de inte kunde hitta något fel. Vi får väl se om det har pyst ut någon luft nu, annars kanske det är fel på varningssystemet.

Jaja.
Jobba först.

Hoppas att ni har haft en topplilopphelg och att ni får en fin vecka.





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du också får en fin vecka!

Åsa Hellberg sa...

Tack!