Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 24 juni 2020

Nu blir det snarare en dagboksanteckning,

jag behöver kunna hitta till senare.
Försökte få en tid på Capio i Farsta idag men det gick inte, inte en tid förrän i september ...
Tre dagar av besvär i magtrakten (som man inte ska ha - men som jag inte vill skriva ut) och istället får jag åka till Närakuten om inte besvären går över ... om jag är orolig.

Nu är det tretusen grader ute och jag tänker, med min distriktsköterska-svägerskas råd, avvakta till fredag, men inte längre enligt henne. Vårdcentralen gav en diagnos, var lite väl easy med tanke på google som säger "måste kollas upp". Capios diagnos kan vara rätt. Den kan också vara fel, och min svägerska lutade nog mer mot att åka till akuten och kolla, än inte.
Håll en tumme att jag slipper, att allt är tippetopp på fredag.

Nu lämnar vi det och går över på MANUS.
Mycket roligare.
Nu har jag startat sent i dag och om en stund vill jag ligga i hettan på min balkong, men jag hoppas att jag kan jobba senare i eftermiddag istället.
Det går inte att missa en dag fram till deadline och  i morgon måste jag kombinera skrivandet med att skicka ut recensionsexemplar som kom idag.

Jag vet inte  om hela landet ska ha den här värmen som vi har här, men om det är så hoppas jag att ni kan njuta av den.
Tycker synd om dem som lider. Värme är ju hemskt då.




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du mår bra så du slipper gå dit!

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag tror att det är bättre nu, tack för omtanken!