Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 30 juni 2020

Jag skulle ha handlat efter bebisgoset

igår, men orkade helt enkelt inte. Jag gör det nu istället. Så här dags är det dessutom rätt tomt i butiken.
Jag trodde att folk hade semester nu, och det är möjligt att de har, men något gjorde de på gatorna i Stockholm när klockan var halv fem. Satan vad mycket trafik! Och efter det var jag för hungrig för att handla.

Igår tändes min däcklampa igen, den som säger att jag har olika tryck i däcken. Well. Det kontrollerade jag för en vecka sedan och trycket var perfekt.
Problemet uppstod efter servicen i månadsskiftet mars april och jag har kollat däcken tre gånger sedan dess.
Däckfirman sa att det KAN uppstå om systemet är känsligt och bilen står i solen,  men det gjorde den  ju förra  året också och då hade jag inte alls det här besväret.

JAJA.
Nu vet jag ju att inget är fel.
Problemet är att jag inte vet om det är det när den tänds nästa gång.
Den här gången trycker jag bort lampan i alla fall. Jag orkar inte lämna på verkstad nu och däckfirman vill nog inte se mig där på ett tag.

En sak till: satan vad jag sover gott i min nya säng. Som en stock och peppar peppar, jag har inte ont någonstans när jag vaknar. Stel, men det är jag ju alltid.
Så lyxigt.
Jag var rädd att den skulle vara för mjuk, men med den här sovkvalitén kan den inte vara det.

Det var det.
Tisdag.
I morgon släpps Kvinnorna på Flanagans.






2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Låter underbart att sova gott! Hurra för boksläpp!

Lena sa...

Hej Åsa!

Jag är så glad att jag hittade till din blogg och din skrivarskola! Tack för alla skrivartips! Jag bestämde mig för att bli författare i 7-årsåldern, men sedan föll det bort någonstans. Jag blev i och för sig inte prinsessa eller detektiv heller som också var kandidater till min framtid... Nu i denna märkliga tid i skuggan av Corona-styggelsen så passar det jättebra att ta upp tråden igen. Cirka 50 år senare, men bättre sent än aldrig. :-)

Angående lampan om däcktrycket i bilen: vi har precis varit med om samma, att lampan inte slocknat efter påfyllning. Det visade sig att man ska göra en nollställning efter påfyllning. Jag vet inte hur man gör dock.