Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 20 juni 2020

Av någon anledning

tog solen mer igår på stranden än den gör på min balkong. Märkligt, samma sol, samma tidslängd, men idag är näsan röd.

Alltså tar jag det lite lugnt med solandet idag. Jag vägrar att använda solskyddscreme hemma där jag kan reglera tiden jag är  i solen.
Min tilltro till solskyddscreme är låg. Jag tror på mer på att lämna solen, klä på sig eller att ligga i skuggan.
Det hade varit en annan sak om jag hade varit på havet eller någonstans där jag inte kan gå in efter att jag har fått nog.
Hemma här kan jag ju det.

Igår hade jag det trevligt för mig själv.
Jag skrev mina 1500, tog bilen till badplatsen förbi ett stängt Farsta centrum (trodde att jag kunde hämta ut ett paket), åkte hem efter ett par timmar, kokade potatis, slängde in kyckling i ugnen, gjorde i ordning en tårta (119 kr litern kostade jordgubbarna på Ica och jag fick slänga hälften), åt och åt och åt och sedan såg jag på Mia Skäringers No More Fucks To Give på Netflix. Jag är väl en av de få som inte har sett den live.
Bra dag.

Idag kommer jag igång senare med jobbet. Jag sov som en stock till 9, har testat att prata med lurar inför Simonas och min live på insta i morgon (klockan 10) och slöat eftersom jag inte känner att jag har bråttom ut idag.

Men nu drar jag igång. Är supernöjd med att vara i fas och vill förstås att det ska fortsätta så.

Hoppas att ni får en fin midsommardag och att vi ses i morgon!






2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag som tyckte 89kr/litern var hutlöst!
Har inte heller nån större tilltro till solkräm, sunt förnuft är nog bättre. Eller en kombination....

Anonym sa...

Jag lyssnade på dig och Simona på instagram, så jättetrevligt det var - tusen tack, ser mycket fram emot nästa söndag! Själv har jag inget instagramkonto men vete sjutton om jag inte måste "moderna till mig" så jag bättre kan kommentera, ibland kliar det i fingrarna då jag så gärna skulle vilja svara på de frågor du ibland ställer på ditt instagram. Jag önskar dig en fin fortsättning på veckan! Ser fram emot att få läsa fortsättningen på Flanagans!
Kram
Marianne