Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 17 juni 2020

Det är tamejfan som att få en ny dator.


Efter att ha lämnat in den på rengöring.
Alla bokstäver funkar, mellanslaget tar ett steg, inte två eller tre. Backknappen gör att texten backar.

Från och med nu är mat och dator förbjudna tillsammans. Äter gör man vid köksbordet och jag ska ladda min reservdator och ha den till hands om jag nu måste ha en när jag äter.
Jag kan ju läsa mina tidningar som ligger på hög.
Allt jag gillar: mode, inredning – och idag kom Fjällbackabladet. Kanske Världens viktigaste tidning som kommer ut två gånger per år.

Applebutiken var den första butiken jag har varit inne i som verkligen tar corona på allvar (det tackar jag för).
Sprit, febertemp i pannan och munskydd.
Alla säljare hade också det, i ELVA lager (tror att de jag har är tre).
Jag blev varm den lilla stunden jag var där och hade det på mig. Då kan man ju bara tänka sig hur de anställda hade det under masken.

Supernnöjd med dagen så här långt, när klockan är  20.20.





4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så långt som till munskydd har ingen affär jag besökt haft. Men handskar, uppmaning att tvätta händerna innan man går in och handsprit vid utgången finns det.

Åsa Hellberg sa...

Jag tyckte att det kändes rätt säkert där, just för att alla gick runt i mask och ingen gick nära.

Anna Christina sa...

Ja, och sedan kan en ju bara tänka sig hur vårdpersonal på IVA har det i sina skyddskläder. Eller nej, en kan nog inte det fullt ut -men hjältar är de. ♡

Åsa Hellberg sa...

Anna; eller hur!!
Vilka hjältar.