Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 27 juni 2020

Igår gjorde jag hemma,

det jag vanligtvis gör på förlaget där jag får hjälp med allt utom att signera. Så häromdagen kom ett bud med allt, och sedan ägnade jag hela skrivdagen åt att signera, packa skriva adresser etc.
Jag hade tänkt ta det till posten idag men gör det i morgon istället..
Efter Simonas och min Instapodd. Klockan 10 börjar vi. Tjohoo.

Så idag måste jag jobba igen massor och jag har till och med måndag på mig att nå målet den här veckan, som är på  45 000. Det ska adderas med 9 000 per vecka fram till sista juli är tanken.
Nu är jag halvvägs, och det som brukar gå trögt mellan 20 och 40 har inte gjort det den här gången. I huvudet pågår massor med vinklar hit och dit men vad  som blir av det vet jag inte. Jag jobbar på så löser väl det sig, hoppas jag.

Det var det, så här långt lördag.
Nu jobb och sedan lite balkonghäng.
Min mage, peppar peppar, är fortfarande okej, men jag går helst inte till en strand. Det får bli nästa sväng med fint väder. Det ska bli svalare i veckan och det passar förstås mig rätt bra.


Från min solstol under parasollet 


Hoppas att ni får en fin helg!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Så fint det ser ut på din balkong!