Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 13 juni 2020

Det blåser som satan.

Men om jag lägger mig på balkonggolvet borde det ändå vara skönt.
Jag blir inte särkilt brun på min balkong, men att sola en stund tar i alla fall bort den värsta likblekheten.

Jag bor mitt emellan två badplatser, båda på gångavstånd, och någon varmare lä-dag ska jag väl ta mig dit. Det ena har varit på varenda sommar sedan vi flyttade hit. Och sommaren jag flyttade till Årstadal (2018), åkte jag till den trots att det naturligtvis fanns bad på betydligt närmare håll. Jag bodde ju 300 meter från Mälaren.

Men det är bryggbad och jag är inte bekväm på sådana uppvisningsplatser. Jag blir plötsligt självmedveten och det slipper jag på större bad där alla är av olika typer och åldrar.
På bryggbadet blev jag plötsligt gammal och kände mig dum som la mig där i min bikini.Trots att jag låg stilla och inte hade för avsikt att bada.
Det gör jag bara Medelhavet och om det är minst 24 grader.

Så, någon av mina stränder här blir det framöver. Här är jag en i mängden.
Planen är att göra som idag: gå upp åtta och börja jobba direkt, för då kan jag vara klar tolv.
Perfekt om jag får lust att röra på benen lite.

På balkongen igår hade jag min fläkt på golvet. Idag kommer nog inte det att behövas.
Jag ska fortsätta lyssna på Camilla Grebes Skuggjägaren. Snorbra inläst av Katarina Ewerlöv.

Hoppas att ni har en fin helg!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vi hade en grå blåsig förmiddag. Sen klarblå himmel, sol och svalkande vindar🤗

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag fick använda min fläkt idag ändå :)