Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 16 juni 2020

Så jag bakade.

Frukostbullar, typ. Med mjöl, salt, bakpulver, mjölk och matolja.
Men nä, jag tyckte att det blev för mycket mjölsmak och jag saknade fluffet. Nu gjorde jag bara några stycken tack och lov, och kommer inte att stoppa in något i frysen.

För naturligtvis åt jag för mycket och fick ont i magen.
Mjöl går ibland. Grädde ibland.
Men min kropp gillar om jag låter bli de där två.
Synd. För bröd och gräddsås kan vara det godaste jag vet.
Så jag äter det ibland ändå. Om jag är hemma och kan springa på toa som jag vill.

Jaha. Just den informationen kunde man ju kanske ha besparat er.


Sommaren tog paus idag och det var nästan skönt. Ingen press med att ha jobbat klart utan jag drog på det, pratade i telefon, och tog det lite lugnare än när det är fint väder. Jag har bytt lakan, tvättat, igår städade jag. Jag har skurat och organiserat om ett av mina köksskåp. Är det dåligt väder i morgon igen ska jag rensa skåpet i badrummet när jag har jobbat klart.
Det kommer några fina dagar senare i veckan igen och då är det skönt om det är gjort.

Fy fan  vilket tråkigt blogginlägg.
Jag kan bättre.
EN ANNAN DAG!

Ni får en bild på Fjällbacka som tröst.










2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Helt okej inlägg tycker jag. Vardagsliv🤗

Åsa Hellberg sa...

Haha, tack