Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 11 juni 2020

Är det så att man måste ha ett googlekonto för att kunna kommentera här?

Det gör mig sur i så fall.
Alla har väl ingen lust att skaffa det bara för att säga något på en blogg?

Hoppas någon UTAN ett sådant konto har lust att svara:)

Anyhow.

Jag var uppe tidigt idag.
Småvaknade först runt halv sex, då jag hade tagit en promenad mellan Fagersjö och  Farsta. I min dröm var det betydligt backigare än i verkligheten och personen som gick något före mig pekade på en björnunge längre bort.
När jag vred på huvudet såg jag 4 vuxna björnar och 3 ungar.

Jag började springa uppåt, såg en gigantisk sten som jag skulle känna mig säker på.
Men när jag sprang ditåt, och nu hade björnarna börjat hänga efter, såg jag att det var björnspår hela vägen upp till den stora stenen och att jag inte alls skulle vara säker där.
Jag vaknade när jag hade börjar leta efter något att slänga i huvudet på dem.

När jag vaknade på riktigt halvåtta drack jag ett par koppar kaffe, drog en kam genom håret håret och så var det livesändning med Adlibris på Instagram.
Den här gången, tack vare min nya telefon, gick det bra.

Annars är jag faktiskt inte så imponerad av den svindyra nya Samsung jag köpte.
Min gamla Huawei var minst lika bra. Men om det inte funkar att livesända med någon annan så kan jag inte ha den. Det måste vara något fel på just min telefon när det gällde den funktionen. Allt annat funkade.
Ja ja. Nu har jag en ny och det gick bra idag, tjohej.





Sedan kom jag på att det var längesedan jag såg den här.
Har plöjt, i alla fall med ett öga, Krigets vindar och Krig och hågkomst. Den andra är så förbenat mycket krig och jag är ju ute efter vad kriget gör med relationerna ... Men jag ska se klart.
Kanske bara se Stolthet och fördom emellan?
Den är fem timmar (DVD) och det är en perfekt serielängd.

Sedan måste jag googla kläder år 2000. Jag minns inte alls hur man klädde sig då. Gör ni?








10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fina Åsa!

Jag har inget google konto och det går bra att kommentera på din blogg ändå, jag läser ditt instagram dagligen och tycker det är toppen!!! Själv är jag så gammaldags att jag inte har instagram så skall jag kommentera använder jag din blogg, har nog tänkt skaffa instagram så jag skulle kunna kommunicera med dig men ännu har det inte blivit av.

Har också läst din skrivskola fastän jag aldrig kommer att skriva någon bok, men det är intressant att få kunskap om hur man planerar för att få till en bok.

Ser verkligen fram emot fortsättningen på Flanagans, jag tyckte mycket om första delen.
Jag önskar dig en fin fortsättning!

Kram
Marianne




Eva-Lotta sa...

Vad bra att du fick svar av Marianne!

Åsa Hellberg sa...

Vad bra, tusen tack Marianne och Eva -Lotta!

Anonym sa...

Jag har svårt att få igenom mina kommentarer. Jag använder Firefox och måste oftast logga in på mitt google-konto i chrome för att kommentaren ska gå iväg! Tycker det är krångligt och ger oftast upp efter 2 försök...
Nu testar jag att skriva som anonym och skickar detta första gången.
/ Carin

Anonym sa...

Det funkade!!!
Minns att jag hade en röd kavaj med axelvaddar och en mönstrad vid kjol på en anställningsintervju våren 2000. Jag fick jobbet :-)
/ Carin

Åsa Hellberg sa...

Hurra, Carin! Tack !

Anonym sa...

Testing testing.

Åsa Hellberg sa...

Tack Hanna!

Anna Christina sa...

Funkar med inlogg via Google för mig men det kan vara så att du måste in i "inställningar" och fixa till så att alla kan kommentera på din blogg. Vilket du antagligen redan har gjort. ☺️

Åsa Hellberg sa...

Anna, tack, ja allt är inställt rätt.