Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 4 oktober 2020

Jag är KLAR med all feedback.

 I morgon tar jag ledigt och städar och på tisdag börjar jobbet med Flanagans 3. 

Åh, vad det ska bli roligt!

Det har varit kul att ge feedback också. Jag visste inte om jag kunde det eller inte, men jag hoppas att jag gav eleverna något att ta med sig. Det kändes rätt direkt var de kunde hitta saker att jobba med.

I nästa lektion i virusskrivskolan, som kommer nästa helg, ska jag prata om det mer. 

Idag sände Simona och jag avsnitt 14 av vår instapodd, och jag tror vi sa att vi har två avsnitt kvar, att den 18e oktober lajvar vi för sista gången tillsammans. 

Det var väl bara det idag. Jag somnade alldeles för sent, vaknade alldeles för tidigt, och nu är jag trött. Eventuellt sover jag en stund. Det är mörkt som natten i Farsta idag, det gör säkert sitt till. Ut har jag ingen som helst lust att gå. I morgon måste jag, men idag tänker jag bara vara inomhus. Hurra för det!



Farsta söndag 13.42

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

En helgrå, mörk dag även här.

Åsa Hellberg sa...

Verkligen konstig dag.