Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 17 oktober 2020

Lördag, ledig,

 "vilar ut" efter en lång bilresa. 

Efter ett par nätter i Åre och en i Östersund, är det skönt att vara hemma. Men jag har sovit som en stock varje natt, trots hotell, vilket är skönt. Annars kan det få mig lite vinglig i sömnen, men inte den här gången.

Det har varit en fin resa och naturen är ju enastående. Det var kul att vara med på bibblan också. Intressanta gäster och fint bemötande från alla inblandade.



Och magen har betett sig väl, ända till igår hemma då den fullständigt kajkade ur av någon anledning. Ont som satan med många toabesök. 

Jag har försökt att se om jag har ätit något konstigt på resan hem, men allt har ju varit rinnande så jag vet faktiskt inte. Jag tog en sked Glucosoft, om det kanske var det som reagerade så snabbt.

Det gör inte ont idag men jag känner det där stället i magen där jag har den där fickan, var så jag tar det lugnt matmässigt. Eftersom jag är trött på sötade konstiga drycker har jag handlat hem naturell fet yoghurt och torsk som jag ska koka och mixa i min mixer med kokta grönsaker och smör. Det kan jag äta i några dagar om det behövs. Ren mat, som min mage gillar. Och så måste jag dricka mer vatten än jag gör. Jag är sällan törstig och glömmer det.

I morgon ska Simona och jag sända vårt sista avsnitt av Söndagslive, och sedan ska jag få ihop en ny lektion till Virusskrivskolan.

På måndag börjar jag redigera Flanagans 3. Jag väntar fortfarande på deadlines men har insett att jag måste börja utan dem.

Typ så denna i alla fall halvlediga helg. 

Hoppas att ni har det finfint!


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Skönt du mår bättre!